Семінар-практикум для корекційних педагогів, асистентів вихователів, вихователів інклюзивних груп закладів дошкільної освіти “Моторний розвиток - основа мовленнєвого розвитку дітей з особливими освітніми потребами”
22 листопада 2024 року у приміщенні ЗДО №9 "Росинка" м. Сарни відбувся семінар-практикум для корекційних педагогів, асистентів вихователів, вихователів інклюзивних груп закладів дошкільної освіти “Моторний розвиток - основа мовленнєвого розвитку дітей з особливими освітніми потребами”.
Модератори:
Руслана Третяк, директорка комунальної установи "Сарненський центр професійного розвитку педагогічних працівників";
Анжела Чинча, директор закладу дошкільної освіти №9 "Росинка".
Спікери:
Наталія Городнюк, методист закладу дошкільної освіти №9 "Росинка";
Тетяна Ребешко та Світлана Мірко, вихователі інклюзивних груп закладу дошкільної освіти №9 "Росинка";
Валентина Корнійчук та Ірина Власова, корекційні педагоги закладу дошкільної освіти №9 "Росинка";
Ольга Бортнік, учитель-логопед закладу дошкільної освіти №9 "Росинка";
Марія Бережна, фізінструктор закладу дошкільної освіти №9 "Росинка".
Учасники заходу були ознайомлені із нейропсихологічними механізмами, які пояснюють тісний зв'язок між моторними й мовленнєвими навичками. Була представлена «Піраміда формування мовлення», яка є ключовим інструментом у розумінні стратегії розвитку мовлення.
У практичній частині педагоги закладу дошкільної освіти №9 "Росинка" поділилися своїм досвідом роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Були презентовані вправи на розвиток візуального і слухового сприйняття, моторні вправи та звуконаслідування, техніки розвитку імітації та пропріоцептивної системи, нейроігри, що сприяють гармонійному розвитку мовлення.
Особливий акцент був зроблений на інноваційній методиці "Ступалки-Логос" за розробкою Миколи Єфименка. Були представлені практичні вправи, спрямовані на розвиток моторики та мовлення у дітей з особливими освітніми потребами. Учасники семінару мали змогу самостійно виконати запропоновані вправи та відчути їхню ефективність.
Семінар-практикум став платформою для обміну досвідом, практичних напрацювань та нових ідей у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Педагоги отримали практичні рекомендації, які допоможуть ефективно розвивати моторні та мовленнєві навички у дітей.
"Нема імітації – нема мовлення".
"Немає предметної дії – не буде усвідомлено".
"Нема сюжетної гри - не сформується фразове мовлення".
"Тренуючи тіло - тренуємо мозок".